در این پست قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه میلک شیک توت فرنگی خوشمزه ای در منزل برای خودتان و خانواده یتان درست کنید. با ما همراه باشید.

میلک شیک توت فرنگی، نوشیدنی پر طرفدار بر پایۀ بستنی است که سراسر دنیا، مخاطبان خاص خودش را دارد. در بیشتر کافی شاپ های ایران، میلک شیک توت فرنگی مخصوصاً در فصل تابستان، توسط مشتریان خیلی سفارش داده می شود.

مواد لازم : (عموما برای 2 نفر)

توت فرنگی 200 گرم

(حدود 15 تا 20 عدد توت فرنگی) میزان توت فرنگی به سلیقۀ خودتان بستگی دارد.

شیر نصف لیوان

(هر چه قدر میزان شیر بیشتر باشد، میلک شیک شما نرم تر و روان تر می شود.) سعی کنید شیر سرد باشد.

بستنی وانیلی 4 تا 6 اسکوپ

(یا بستنی توت فرنگی به دلخواه) میزان بستنی، به دلخواه خودتان کم یا زیاد می تواند باشد.

رنگ خوراکی قرمز (دلخواه)

(مثل آب شاتوت یا آلبالو) سعی کنید رنگ خوراکی صنعتی (شیمیایی) استفاده نکنید.

سیروپ یا شربت توت فرنگی (دلخواه)

استفاده از سیروپ یا شربت توت فرنگی و میزان آن، به شما بستگی دارد. سعی کنید از سیروپ و شربت به مقدار کم استفاده کنیدف چرا که مقدار زیاد آن، میلک شیک را بد طعم خواهد کرد.

خامه (دلخواه)

برخی افراد، دوست دارند درون میلک شیکشان خامه بریزند یا روی آن را با خامه تزئین کنند. به نظر متخصصان تغذیه، بستنی چربی و کالری زیادی دارد و استفاده از خامه، توصیه نمی شود.

سس توت فرنگی (دلخواه برای تزئین)

از سس توت فرنگی، می توانید برای تزئین دیواره های داخلی لیوان استفاده کنید.

طرز تهیه :

بستنی، شیر و توت فرنگی ها را درون مخلوط کن بریزید. اگر مواد دلخواه دیگری هم مانند رنگ خوراکی و سیروپ توت فرنگی دارید، آن ها را هم درون مخلوط کن بریزید. مخلوط کن را روشن کنید و اجازه دهید به مدت یک تا دو دقیقه مواد با هم مخلوط و یکدست شوند. اگر مخلوط کن شما ضعیف است، سعی کنید بستنی ها خیلی سرد و سفت نباشند و همچنین از قبل، خودتان کمی توت فرنگی ها را با چاقو خرد کنید. اگر مخلوط کن در حین مخلوط کردن، توانایی چرخش نداشت یا به سختی می چرخید، شیر بیشتری به آن اضافه کنید.

پس از مخلوط کردن، مواد را درون لیوان ریخته و یک نی دهانه بزرگ داخل میلک شیک قرار دهید. به دلیل آنکه بافت میلک شیک ها به روانی مایعات نیست، نی های مخصوص خود (قطر زیاد) برای آن ها استفاده کنید. برای تزئین میلک شیک توت فرنگی می توانید از توت فرنگی نصف شده روی میلک شیک استفاده کنید و یا اینکه کمی از سر توت فرنگی را برش بزنید و روی لبۀ لیوان قرار دهید.

نوش جانتان !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *