اینفوگرافیک, درباره قهوه

میلک شیک قهوه

میلک شیک قهوه، دسر و نوشیدنی خوشمزه ای است که به آسانی با شیر، قهوه و بستنی درست می شود. پایۀ بیشتـر میلک شیک ها شیر و بستنی هستند که مخلوط و زده می شوند تا نوشیدنی به حالت کرم در بیاید. کلمۀ milk shake به معنی شیر زده شده است و انواع میلک شیک ها هم درون بلندر، میکسر یا شیکر درست می شوند. میلک شیک ها بسیار پر طرفدار هستند و وقتی میلک شیک با طعم و عطر قهوه درست شود، طرفداران بسیار زیادی خواهد داشت.

برای درست کردن یک میلک شیک قهوۀ خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید. توجه داشته باشید که بنا بر سلیقۀ خود

می توانید مقدار آنها را تغییر دهید.

1- بستنی وانیلی 4 اسکوپ

2- شیر نصف لیوان

3- یک فنجان اسپرسو (60 میلی لیتـر)

(در خانه می توانید از قهوۀ فوری استفاده کنید اما طعم اسپرسو بسیار بهتـر است.)

از مواد زیر برای تزئین به طور دلخواه

می توانید استفاده کنید.

سس شکلات – پودر کاکائو – اسپری خامه – بسکویت – چند برگ نعنا – چند تکه شکلات – دانۀ قهوه و …

شیر و بستنی را داخل میکسر(مخلوط کن) بریزید و آنرا روشن کنید؛ تا جایی که بافت نوشیدنی مانند کِرِم شود. برای تمام میلک شیک ها، باید از شیر سرد استفاده کنیم. اگر از قهوۀ فوری استفاده می کنید، ابتدا شیر را همراه با قهوۀ فوری داخل مخلوط کن بریزید تا قهوۀ فوری درون شیر حل شود. پس از آن بستنی را اضافه کنید. اگر از اسپرسو استفاده می کنید، چون داغ است نباید همان اول آن را داخل مخلوط کن بریزید. بگذارید اسپرسو خنک شود و پس از مخلوط شدن شیر و بستنی اسپرسو را اضافه کنید و حدود 3 تا 5 ثانیه مخلوط کن را روشن کنید.

برای گارنیش (تزئین) شیک خود می توانید دیواره های داخلی لیوان شیشه ای را با سس شکلات تزئین کنید. سپس از درون ظرف مخلوط کن یا شیکر، به آرامی نوشیدنی خود را درون لیوان بریزید تا دهانۀ لیوان تمیز بماند. از اسپری خامه و پودر کاکائو می توانید برای گارنیش نوشیدنی خود استفاده کنید. چند تکه شکلات، خرده های شکلات، دانه های قهوه، چند برگ نعنا، بسکویت، گردو، بادام و … بسته به سلیقۀ خودتان می توانند برای گارنیش میلک شیک قهوه مناسب باشند. سعی کنید موادی که برای تزئین استفاده می کنید، مواد خوراکی باشند. در آخر نی را درون نوشیدنی قرار دهید و از آن لذت ببـرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *