درباره قهوه

میکس قهوه و راهکارهایی اصولی برای تهیه ترکیبی ایده آل

میکس قهوه

میکس قهوه ترکیبی برای تقویت یک ویژگی تا رسیدن به نوشیدنی قهوه دلخواه است. هرچند بسیاری از افراد ترجیح می دهند قهوه را به صورت خالص و بدون هیچگونه افزودنی مصرف کنند. اما طرفداران قهوه های میکس نیز کم نیستند. ساختن یک قهوه ترکیبی شاید به ظاهر کار راحتی باشد، اما این امر بدون داشتن تجربه و اطلاعات کافی غیرممکن است.

 

در ترکیب قهوه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

 

  • دانه های قهوه حتی اگر نژاد یکسانی داشته باشند ممکن است از نظر خاصیت متفاوت باشند. بنابراین در تهیه میکس این نکته را در نظر داشته باشید که قهوه های با نژاد یکسان و خاصیت یکسان را با هم ترکیب نکنید. زیرا این امر باعث افت کیفیت میکس شما خواهد شد.
  • استفاده تعداد زیادی از انواع قهوه در تهیه میکس اشتباه است. در ترکیب قهوه ها باید نهایتا 5-4 نوع قهوه مورد استفاده قرار گیرد.

 

عوامل موثر بر میکس قهوه

 

  1. یکی از عوامل موثر بر ترکیب قهوه، درجه روست آن می باشد.

 

  • برای تهیه یک میکس ایده آل کاملا تلخ و پرکافئین، ترکیبی از دانه های روست دارک و روست مدیوم استفاده کنید. استفاده از روست دارک به تنهایی منجر به ایجاد یک قهوه بدون خامه با مزه کاملا تلخ و بوی سوختگی می شود. غلظت پائین نوشیدنی قهوه از دیگر ویژگی های این نوع قهوه است.
  • بنابراین بهتر است در ترکیب میکس خود 30-20 درصد قهوه روست مدیوم استفاده کنید که بوی سوختگی ندهد. بالعکس در میکس های مدیوم 30-20 درصد قهوه روست دارک استفاده کنید که بوی خامی ندهد.

 

نکته: قبل از ترکیب دانه های قهوه آنها را روست کنید. زیرا سایز و نژاد متفاوت قهوه ها باعث تفاوت زمان و دمای روست آنها می شود.

 

2. از دیگر عوامل موثر بر ترکیب قهوه درجه آسیاب قهوه است.

 

  • بهتر است پس از روست کردن قهوه ها، آنها را با هم ترکیب کرده و سپس آسیاب کنید تا کاملا یکدست و یک اندازه شوند.
  • حالا باید در مورد نوع میکس دلخواه خود تصمیم بگیرید که آیا کاملا تلخ یا کم تلخ، پرخامه یا کم خامه، پرکافئین یا کم کافئین باشد. هر یک از این میکس ها برای قشر مناسبی از افراد مناسب هستند. مثلا میکس های پرکافئین برای رفع خستگی و خواب آلودگی کاربرد دارند.

اگر شما نیز علاقه به ساخت قهوه های ترکیبی دارید با رعایت نکات فوق می توانید اقدام به این امر کنید. مطمئن باشید که با چند بار تجربه به نتیجه دلخواه خود می رسید. کارشناسان ما نیز در گروه قهوه گلوریزه تجربیات خود را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد تا بتوانید از لذت یک نوشیدنی ایده آل برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *