مطالب تخصصی

کافئین قهوه و تاثیر برشته کاری روی آن

فروش دانه قهوه

یکی از سوالات رایج در زمینه نوشیدن قهوه و انتخاب نوع قهوه میزان کافئین موجود در قهوه است.اینکه چه نوع قهوه ای بیشترین کافئین را دارد و یا اینکه چه روشی بیشترین کافئین را به بدن منتقل می کند و یا اینکه تاثیر درجه برشته کاری و یا رست قهوه روی کافئین قهوه چقدر است؟؟این سوالات سوالات رایجی است که در این مقاله قصد بیان پاسخ آن ها هستیم.

اکثر اوقات هدف از نوشیدن قهوه این است که انرژی مضاعفی را به بدن منتقل کنیم تا با این انرژی بتوانیم ساعتهای زیادی رانندگی کنیم و یا زمانهای زیادی را مطالعه کنیم. حال ما در این مقاله به نکاتی که روی میزان کافئین قهوه ای که شما میل می کنید تاثیر گذار است می پردازیم.

تاثیر برشته کاری روی کافئین قهوه:

اولین سوالی که پیش می آید این است که قهوه های لایت رست رست روشن کافئین بیشتری دارند و یا قهوه های دراک رست یا رست تیره؟اگر این سوال را از افرادی که قهوه می نوشند بپرسید احتمالا در پاسخ می شنویم که قهوه های دارک رست کافئین بیشتری دارند و اما اگر از افرادی که در زمینه قهوه فعال تر هستند احتمالا خواهید شنید که قهوه های لایت رست کافئین بیشتری دارند. اما هیچ کدام از این پاسخ ها پاسخ های درستی نیست زیرا برای بررسی این موضوع ابتدا نیاز است که فرآیند رست دانه های قهوه را بررسی کنیم تا بتوانیم به درستی به این سوال پاسخ دهیم.

وقتی که دانه سبز قهوه خریداری شده و قصد برشته کاری آن را دارید اولین مرحله در انجام این کار این است که دانه سبز قهوه را داخل دستگاه رستر ریخته و با گرفتن حرارت و افزایش حرارت دانه های قهوه از دقیقه های حدود هشتم به بعد صداهایی از دانه های قهوه شنیده می شود که به آن صدای ترک اول نامیده می شود

از این مرحله بعد رنگ دانه قهوه از سبز به زرد دارچینی قهوه ای روشن قهوه ای تیره و تیره تر تبدیل می شود و این فرآیند حدود 3 الی 4 دقیقه طول میکشه این حیاتی ترین زمان فرآوری است با افزایش دمای دانه قهوه اتفاقی که می افتد این است که کافئین قهوه رو به تنزل رفته و کاهش پیدا می کند و رطوبت داخل دانه قهوه تبخیر شده دانه قهوه حجیم تر شده و وزن آن کاهش پیدا م یکند یعنی با افزایش دما ما کاهش وزن، افزایش حجم و کاهش کافئین را داریم. با این صحبتهایی که شد شاید بتوان نتیجه گرفت که قهوه های تیره کافئین کمتری نسبت به قهوه های لایت دارند اما این بستگی به این دارد که شما چه روش دم آوری را استفاده می کنید اگر روش دم آوری شما به گونه است که بر مبنای حجم و یا پیمانه قهوه را اندازه می گیرید به طور مثال زمانی که شما پرتافیلتر و یا گروپ دستگاه را براساس حجمش پر می کنید در این حالت قهوه های لایت رست کافئین بیشتری را به شما انتقال می دهند. اما در روش های دیگر مانند قهوه های دمی که بر مبنای وزن قهوه بر میداریم و روی ترازو می گذاریم در این صورت قهوه های دارک رست کافئین بیشتری را به شما انتقال می دهند. بنابراین این مقدار کافئینی که به شما منتقل می شود بستگی به روش برداشت قهوه شما دارد که براساس پیمانه و یا حجمی باشد و یا براساس وزن.

بنابراین وقتی شما به فروشگاهی می روید که نوع روش دم آوریش بر مبنای حجم باشد(استارباکس) شما می توانید درخواست قهوه های لایت رست بکنید و در غیر این صورت باید درخواست قهوه دارک رست داشته باشید.

نوع قهوه نیز از دسته ربوستا و عربیکا هم موثر است. قهوه های ربوستا 2 الی 4 برابر قهوه های عربیکا کافئین دارند و هم چنین میزان تماس دانه قهوه با آب نیز روی کافئین موجود در قهوه موثر است.

فیلم کامل صحبتهای جناب آقای مجملی در این زمینه را می توانید در سایت آپارات تاثیر درجه برشته کاری روی کافئین موجود در قهوه مشاهده کنید.

گروه تولیدی قهوه گلوریزه با سابقه چندین سال فعالیت در زمینه رست و برشته کاری قهوه و در زمینه فروش دانه قهوه،دانه اسپرسو،میکس قهوه و هم چنین ارائه وسایل کافه و تجهیزات کافی شاپ فعالیت دارد شما عزیزان جهت ارتباط بیشتر با ما می توانید ما را در پیج اینستاگراممون همراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *