درباره قهوه

عادات قهوه در سراسر جهان

میکس قهوه

عادات قهوه خوری در سراسر دنیا با هم فرق می کند اما با تغییر منطقه نیز تغییر می کند.در این مقاله مروری بر این موضوع خواهیم داشت. جهت دانستن اطلاعاتی راجع به قهوه به قسمت مجله اینترنتی سایت ما مراجعه کنید. سایت ما را دنبال کنید تا همه اطلاعات لازم راجع به این دنیای جذاب را در اختیارتان قرار دهیم.

1.آمریکا و بیشتر کشورهای انگلیسی:

در بیان عادات قهوه در آمریکا می توان گفت که بیشتر آمریکایی ها قهوه را با شیر می نوشند و معمولا قهوه خود را در حین راه استفاده می کنند. در موقع شام یا قهوه فروشی های قدیمی شما می توانید یک قهوه بی انتها بگیرید این قهوه ها در این قهوه فروشی ها دارای کیفیت پایین است و از دانه های با کیفیت پایین تهیه می شود و قهوه جوش به طور مداوم روی حرارت در طی روز قرار دارد این یکی از دلایل اصلی برای شهرت ضعیف آمریکایی ها برای قهوه است.

2.عادات قهوه در ایتالیا:

ایتالیا مهد اسپرسو است جایی که در آن سریع قهوه نوشیده می شود. راس ساعت یازده صبح که به آن زمان کولازیوم(claziome) (زمان کوتاهی بین صبحانه و ناهار) مردم عادت نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسو به همراه کمی شیرینی را دارند. درخانه،کافه موکا ایتالیایی عالی است. ایتالیایی ها معمولا قهوه های فیلتری نمی نوشند.

3.عادات قهوه در ترکیه:

تکنیک درست کردن قهوه ترکی (معروف به قهوه یونانی در یونان) را می توان در قرن شانزدهم و امپراتوری عثمانی ردیابی کرد و آن شامل حرارت دادن قهوه آسیاب شده به مانند آرد به همراه آب در یک ظرف مسی یا برنجی به نام جزوه است در گذشته وقتی که قهوه ترک آماده می شد قهوه را داخل یک قهوه ساز دیگری می ریختند که ایبریک نام داشت و تفاله ها در ظرف می ماند اما اکنون ایبریک و جزوه هم معنی شده اند و قهوه به طور مستقیم از ظرفی که دم آوری می شود خورده می شود و آن می تواند بسیار شیرین (کک سکرلی)، متوسط(سکرلی) و کم شیرین(آرتا) یا بدون شکر(ساده) نوشیده شود.

بعد از نوشیدن این عادت قهوه بود که فنجان را وارونه به درون بشقاب بچرخانند تا آینده را در الگوهای باقی مانده در داخل قهوه توسط تفاله های قهوه بخوانند و به اصطلاح فال بگیرند. این قهوه سمبلی از یک سبک زندگی خونسرد و آرام بود که زمانی برای گپ زدن یا قلیان کشیدن است این حس و حال نه تنها در ترکیه بلکه در بالکان و حتی خاورمیانه و شمال آفریقا نیز هست. گروه تولیدی قهوه گلوریزه دارای ده لاین میکس های مختلف قهوه میکس ترک، عربی و….جهت ثبت سفارش خود به قسمت محصولات ما مراجعه کنید.

قهوه ترک

4.اسکاندیناوی:

در بیان عادات قهوه در اسکاندیناوی می توان گفت اسکاندیناوی ها بزرگترین مصرف کننده قهوه در جهان هستند که عمدتا به شکل قهوه فیلتری استفاده می کنند. در نروژ، قرن نوزدهم مردم عادت داشتند نوشیدنی های الکی خود را در خانه تهیه کنند. چندی پیش برای مقابله با مصرف الکل، کلیسا تصمیم گرفت نوشیدنی کم خطرتری را تبلیغ کند . که آن قهوه بود هنگامی که تقطیر سازی در خانه ها ممنوع شد، مصرف قهوه به یک روش عادی تبدیل شد و از آن زمان تاکنون نیز باقی مانده است.

قهوه ساز

5.ژاپن:

ژاپن در درجه اول از اولین و مشهورترین کشورها در زمینه تولید چای و مصرف کننده چای است. اما ژاپنی ها نیز عاشق قهوه هستند و آنها یک فرهنگ واقعی قهوه را ازقرن هجدهم رواج دادند. آنها همچنین متخصصان بسیار خوبی درزمینه روشهای دم آوری کند قهوه و روشهای کند مانند V60 -خلا(سایفون) هستند.

قهوه اصفهان

6.اتیوپی:

از عادات قهوه در اتیوپی این است که در اتیوپی زن خانه به طور سنتی در تهیه قهوه همکاری می کند. به این صورت که ابتدا دانه های قهوه در یک تابه برشته می کند. سپس دانه ها را با مضراب و ملات آسیاب و خرد می کند و قهوه آسیاب شده را در یک ظرف به نام جِبِنا قرار می دهد. قهوه در فنجان های کوچک و بدون دسته ریخته می شود و پاپ کورن به همراه آن سرو می شود این یک مراسم شناخته شده در اتیوپی است.

قهوه گلوریزه

گروه تولیدی قهوه گلوریزه با داشتن دانش فنی در راستای رست و فرآوری دانه های قهوه در ده لاین میکس های مختلف دانه های عربیکا ، ربوستا و…را ارائه می دهد.هم چنین تمام تجهیزات کافی شاپ و لوازم موردنیاز در دم آوری قهوه را دارا می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر می توانید از پیج اینستاگرام ما یا کانال تلگرام ما نیز دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *