ویدیو

فروشگاه تخصصی قهوه – تفاوت قهوه تخصصی و تجاری

فروشگاه تخصصی قهوه

فروشگاه تخصصی قهوه گلوریزه با رعایت نکاتی اصولی در دسته بندی و فرآوری دانه های قهوه بهترین محصول را برای مشتریان فراهم آورده است. تفاوت قهوه های تخصصی و تجاری مربوط به کلیه مراحل کاشت و برداشت تا فرآوری دانه های قهوه است که در این مطلب قصد داریم شما را با این تفاوت ها آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید …

قهوه های تخصصی و تجاری دو تفاوت عمده از نظر کیفیت و قیمت دارند. کیفیت قهوه که عمدتا شامل عطر و طعم قهوه است و قیمت که عمدتا شامل مناسب بودن آن است در این دو نوع قهوه تفاوت های ویژه ای دارند.

 

فروشگاه تخصصی قهوه

قهوه های تخصصی از زمان کاشت در مزرعه تا زمانی که روست و فرآوری می شوند، تخصص و تجربه ای ویژه ای را به همراه دارند. قهوه های تخصصی که عمدتا از گونه دانه قهوه عربیکا هستند، در مزارعی که ارتفاع بالاتر، خاک حاصلخیزتر و نور بهتری دارند، کاشته می شوند.

این گونه قهوه ها در زمان برداشت با دست چیده می شوند و به هنگام فرآوری و جدا کردن پوسته دانه قهوه، این کار با دقت بیشتری صورت می گیرد. نگهداری دانه های تخصصی از اهمیت بالایی برخوردار است. فرآیند روست این دانه ها در روسترهای کوچک با حجم 5 الی 10 کیلوگرم صورت می گیرد.

قهوه های تجاری در فروشگاه های تخصصی قهوه با هدف تولید بیشتر به بازار ارائه می شوند. این گونه قهوه ها در مزارع بسیار بزرگ کاشته شده و اغلب توسط ماشین آلات برداشت می شوند. قهوه های ربوستا که در بازار قهوه های تجاری فروش ویژه ای دارند، 30% از قهوه جهان را به خود اختصاص داده اند.

درختچه قهوه ربوستا نسبت به آفات بسیار مقاوم بوده، زودتر به بار می نشیند، نیاز به مراقبت خاصی ندارد و در مزارع با ارتفاع پایین تر کشت می شود، به همین جهت از قیمت نهایی بسیار پایین تر و مناسب تری برخوردار است. به همین دلیل در بازارهای جهانی قیمت دانه های ربوستا بسیار کمتر از دانه های عربیکا است.

دانه های ربوستا نسبت به عربیکا از کافئین بالاتری برخوردارند و برای افرادی که صرفا قهوه را به خاطر کافئین مصرف می کنند و به دنبال عطر و طعم خاصی نیستند، مناسبند.

 

جمع بندی

بنابراین همانگونه که ذکر شد تفاوت قهوه تخصصی و تجاری به طور عمده مربوط به شرایط کشت و شرایط روستینگ و فرآوری دانه های قهوه است. قهوه های تخصصی به صورت دستچین برداشت می شوند و فرآیند فرآوری آنها با دستگاه های با حجم محدود و پیشرفته صورت می گیرد.

معمولا قهوه های تخصصی به قهوه های عربیکا محدود می شوند، زیرا بازه طعمی خیلی گسترده تری نسبت به دانه قهوه ربوستا دارند. این تفاوت ها قهوه تخصصی را از قهوه تجاری که برای سودآوری بیشتر کشت می شود، متمایز می کنند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. سوالات خود را از طریق ارسال کامنت و یا دایرکت اینستاگرام با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید فیلم تفاوت قهوه تخصصی و قهوه تجاری را از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

 

https://aparat.com/v/DzCrm