مطالب تخصصی

فلیور قهوه چیست؟

چرخه عطر و طعم قهوه

فلیور قهوه در ارتباط با طعم قهوه استفاده می شود. قهوه ده ها طعم دارد. برای استخراج طعم های قهوه اصولا باید یک برشته کاری مناسب(رست مناسب و درست) مطابق با روش دم آوری قهوه و نیز دم آوری درست قهوه صورت بگیرد. البته از آبی که برای دم آوری قهوه استفاده می شود نیز نباید غافل شد. چرخه طعمی قهوه یک ابزار عالی برای معرفی طعم های حسی قهوه است.

FLAVOR قهوه یا طعم قهوه واقعا به چه معناست؟ ما معمولا درباره طعم صحبت می کنیم وقتی که می خواهیم دقیقا منظورمان را از اصطلاح FLAVOR بیان کنیم. در واقع طعم چیزی است که همه انواع موارد حسی را شناسایی می کند. زمانی که راجع به flavor قهوه صحبت می کنیم در واقع راجع به  دریافت ترکیبی از مزه، عطر و حس دهانی (mouthfeel) حرف می‌زنید.

همانطور که در شکل زیر می بینید طعم ها  به طور مثال طعم میوه ای(خط صورتی) غلظت دهانی یا موارد حسی دیگر(خط نارنجی) بو به طور مثال عطر گل(خط آبی) retromasal یا برگشت عطر از پشت دهان به بینی(پشت زبانی) هنگام جویدن یا بلعیدن یا چرخش در دهان(خط سبز)

فروش دانه قهوه

چرخ طعم و عطر (Flavor) قهوه:

قهوه رنج گسترده ای از آروماها و طعم ها را دارد که با دانستن این طعم و عطرها می توان افراد را در انتخاب قهوه موردعلاقه خود کمک کرد. در زیر چرخه عطر و طعم قهوه را نشان می دهد که به شما کمک می کند قهوه ها و طعم های مختلف قهوه را با هم مقایسه کنید.

 

چرخه عطر و طعم قهوه

جمع بندی:

در این مقاله به طور مختصر به بیان تعریف اصلی Flavor قهوه صحبت کردیم هم چنین در این رابطه چرخه عطر و طعمی قهوه را نیز نشان دادیم و کابرد آن نیز بیان شد با استفاده از این اطلاعات شما را با انواع عطر و طعم قهوه آشنا کردیم که در انتخاب قهوه موردعلاقه تون کمک شایانی می کند. جهت ثبت سفارش قهوه خود می توانید به لینک میکس قهوه مراجعه کنید و یا در دایرکت اینستاگرام پیام دهید.

هم چنین جهت دریافت اطلاعات بیشتر از دنیای بزرگ قهوه می توانید ما را در پیج اینستاگراممون دنبال کنید و یا در کانال تلگراممون با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *