درباره قهوه

قهوه برای لاغری

وسایل کافه

شاید تا به حال شنیده باشید قهوه برای لاغری مفید است. این موضوع درست است زیرا نتایج تحقیقات نشان داده است که قهوه باعث لاغری و کاهش وزن مصرف کنندگانش می شود. قهوه دارای خواص درمانی فراوانی نسبت به مواد مشابه خود مانند چای سیاه است. حال یکی از این خواص درمانی می توان به مفید بودن آن برای لاغری اشاره کرد. در این مقاله به بررسی تاثیر قهوه برای لاغری می پردازیم.

چرا قهوه برای لاغری مناسب است؟

از آنجا که قهوه دارای کافئین است و کافئین از خانواده میتل گزانتین است که به طور طبیعی در دانه قهوه ، کاکائو، کولا و برگ چای یافت می شود، این ماده موجب لاغر شدن افرادی که به طور مداوم و یا به صورت رژیمی از آن استفاده می کنند، می شود. علاوه بر این تحقیقات نشان داده که قهوه نه تنها برای افرادی که تصمیم به لاغر شدن گرفته اند مفید است بلکه برای حفظ وزن جدید بعد از لاغری نیز مفید است. قهوه با بالابردن سوخت و ساز بدن، توده های چربی را آب کرده و فرد را لاغر می کند.

هم چنین با تاثیری که قهوه در کاهش اشتها می گذارد موجب کاهش وزن و لاغری نیز می گردد.

برنامه رژیم لاغری قهوه شامل نوشیدن سه فنجان قهوه روست روشن در روز است زیرا قهوه روست روشن دارای مقادیر بیشتری از آنتی اکسیدان پلی فنول در مقایسه با قهوه های «روست تیره» است. نکته بسیار مهم در این رژیم استفاده نکردن از شکر و خامه با قهوه تان است زیرا عده ای عادت دارند قهوه را شیر و شکر مصرف کنند که این خود موجب افزایش وزن می شود.

حال ممکن است این رژیم درصورتی که افراط شود خطرات و عوارضی را برای فرد ایجاد کند در زیر به بیان آن ها می پردازیم:

مصرف بیش از حد کافئین:

مصرف بیش از حد کافئین در رژیم قهوه برای لاغری موجب بروز مشکلاتی می شود مانند فشارخون بالا، تکرر ادارا که این خود موجب از دست رفتن الکترولیت های مهم از جمله پتاسیم می گردد.

احتمال برگشت مجدد وزن کاهش یافته: رژیم هایی که موجب کاهش شدید کالری دریافتی بدن می شوند در رژیم غذایی قهوه اغلب منجر به افزایش وزن به دلیل تغییراتی می شود که در اثر محدودیت کالری مصرفی تجربه می کنید.

با مطالب ذکر شده در بالا شما همچنان می توانید از نوشیدن قهوه خود لذت ببرید اما از آنجا که در خوردن هیچ چیز نباشید افراط کرد در نوشیدن قهوه نیز به حداکثر خوردن 4 فنجان در روز بسنده کنید.

گروه تولیدی گلوریزه با سابقه چندین سال فعالیت در زمینه رست و فرآوری قهوه میکس قهوه در ده لاین و ترکیب دانه های عربیکا و ربوستا را ارائه می دهد هم چنین جهت تجهیزات کافی شاپ خود می توانید به قسمت فروشگاه این سایت مراجعه کنید. ما را در پیج اینستاگرام و یا کانال تلگراممون همراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *