مطالب تخصصی

خوردن قهوه با نمک

فروش دانه قهوه

خوردن قهوه با نمک از جمله آداب و رسوم در ترکیه و میان ترک ها است. به این صورت که در مراسم های خواستگاریشان برای میزان صبر داماد در قهوه او مقداری نمک می ریزند تا میزان تحمل او را بسنجن در صورتی که داماد با خوردن این قهوه اخم کند و ناراحت شود به این نتیجه می رسند که تحمل او پایین است و در غیر اینصورت متوجه می شوند که آن فرد گزینه مناسبی برای ازدواج نیست. حال گذشته از این رسوم پشت پرده علمی خوردن قهوه با نمک چه می تواند باشد؟

نمک طعم تلخی قهوه را می گیرد؟؟

در تصور اکثر افراد این است که همه تلخی قهوه به علت وجود کافئین در آن است. اما باید ذکر کنیم که تنها 15 درصد از تلخی قهوه به علت وجود کافئین است و در واقع علت اصلی تلخی قهوه ترکیبات مولکولی و ترکیبات- کلروژنیک اسید لاکتون‌ها و فنیلیندان‌ها است. هر دو این ترکیب آنتی اکسیدانی هستند که در قهوه رست شده موجود است. شاید تجربه کرده باشید که هرچه دانه قهوه رست بیشتری شده باشد تلخ تر است این به این معنی است که در زمانی که دانه قهوه بوداده می شود میزان حضور این ترکیبات و آنتی اکسیدان ها بیشتر شده و آن را تلخ تر می کند.

حال با افزودن نمک می توانیم از میزان این تلخی بکاهیم چگونه؟؟؟

از آنجا که سطح هر زبان با هزاران جوانه های چشایی پوشیده شده است. و هریک قادر به شناسایی 5 مزه اصلی هستند. حال نمک و یا در واقع شوری خود یک طعم است در نقش تقویت کننده سایر طعم های دیگر به حساب می آید. حال طعم تلخی متفاوت تر عمل می کند. طعم تلخی با آزاد کردن یون کلسیم سیگنال تخی به مغز می فرستد حال با افزودن نمک این کار مختل می شود. پس در واقع افزودن نمک در قهوه تلخی قهوه را از بین نمی برد بلکه احساس آن را از طریق جوانه های چشایی مختل می کند. حال روش خوردن قهوه با نمک به این صورت است که یک قاشق چایخوری نمک به 6 قاشق غذاخوری قهوه اضافه کنیم.

گروه تولیدی قهوه گلوریزه در ده لاین با طعم ها و میکس های مختلف از دانه های مرغوب عربیکا و ربوستا بهترین طعم مناسب ذائقه های شما را در اختیار شما قرار می دهد جهت ثبت سفارش می توانید به قسمت میکس قهوه رفته و سفارش خود را ثبت کنید. هم چنین برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب قهوه موردعلاقه خود می توانید پیج اینستاگرام ما و یا کانال تلگرام ما را دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *