درباره قهوه

جدول میکس قهوه اسپرسو | چگونه قهوه ها رو میکس کنیم؟

میکس قهوه اسپرسو

میکس قهوه اسپرسو

میکس قهوه اسپرسو با ترکیبی از دانه های روبوستا حاصل می شود و برای تهیه این میکس نیازی به گونه عربیکا نیست. امروز قصد داریم با ارائه جدول میکس قهوه بحث میکس ها را براساس روش دم آوری اسپرسو بیان کنیم.

برای دم آوری قهوه روش های زیادی وجود دارد و مانند چای محدودیت ندارد. مثل روش اسپرسو، روش ترک و … که در هر یک از این روش ها ترکیب خاصی مطرح است. مثلا قهوه ای که در دم آوری اسپرسو مرسوم است مسلما برای روش ترک مناسب نیست. در ادامه قصد داریم به بیان آموزش میکس قهوه، استانداردهای قهوه اسپرسو و اینکه چگونه قهوه ها رو میکس کنیم، بپردازیم.

آموزش میکس قهوه بخش اول

 

آموزش میکس قهوه بخش دوم

بهترین میکس قهوه اسپرسو

بهترین ترکیب قهوه اسپرسو باید چند ویژگی داشته باشد:

  1. کرما یا فوم یا خامه خوبی داشته باشد (میکس قهوه پر خامه).
  2. اسیدیته خوب: یعنی تداعی طعم خاصی برای فرد مثل طعم مرکبات و …
  3. کافئین مناسب داشته باشد.
  4. افتر تیست (حالت بعد از نوشیدن قهوه) مناسبی داشته باشد.
  5. از بادی (غلظت روی زبان) مناسبی برخوردار باشد.

دلایل میکس قهوه

دلیل اول: گاهی در هنگام دم آوری یک قهوه و مصرف آن متوجه می شوید که نوشیدنی، سنگینی و بادی مطلوب را در دهان شما ایجاد نمی کند. بنابراین لازم است که این قهوه را با یک قهوه سنگین تر ترکیب کنید تا به طعم و ویژگی دلخواه خود برسید. گاهی نیز قهوه، سنگینی بالایی دارد مثل قهوه های آسیایی ولی از اسیدیته مطلوب قهوه های کنیایی و آفریقایی برخوردار نیست. بنابراین برای رفع نقص یک نوع قهوه، از میکس قهوه استفاده می کنیم.

دلیل دوم: هر فروشنده قهوه باید انحصار خود را در قهوه ای که می فروشد داشته باشد. یعنی طعمی را به مشتری القاء کند که این طعم را نتواند در مکان دیگری تکرار کند. بنابراین قهوه را میکس می کنند و این میکس قهوه می تواند یک ترکیب منحصر به فرد باشد که امضای فروشنده یا برند آن فروشگاه محسوب می شود.

دلیل سوم: چون برخی از قهوه ها ضعیف هستند و قهوه های تجاری نیاز است که مقداری ارتقاء یابند. بنابراین با قهوه های گران تر میکس می شوند تا محصولی مرغوب تر و باکیفیت تر حاصل گردد.

 

میکس قهوه اسپرسو

 

طرز تهیه میکس قهوه اسپرسو

دو گونه اصلی قهوه عبارتند از: روبوستا و عربیکا. ترجیحا در تهیه بهترین میکس قهوه با کافئین بالا از دانه قهوه ربوستا استفاده می شود. ویژگی های قهوه ربوستا عبارتند از:

 

  • عامل اصلی تلخی نوشیدنی قهوه
  • فوم قوی و قوام فوم
  • کافئین بالا (4-2 برابر دانه قهوه عربیکا)

 

قهوه روبوستا شامل دانه های زیر است:

فرمول میکس قهوه اسپرسو

در جدول زیر بهترین ترکیب دانه قهوه اسپرسو برای تهیه میکس قهوه کافئین بالا ارائه شده است:

 

میکس پرکافئین تلخ میکس پرکافئین کم تلخ میکس پرکافئین با تلخی متوسط
چری مدیوم یا پی بی مدیوم %30 %35 %25
اندوزی دارک یا جاوا دارک %40
اندونزی مدیوم یا جاوا مدیوم %35 %25
ویتنام دارک %30 %30 %50

 

فروشگاه قهوه گلوریزه با سابقه ای طولانی در تهیه و توزیع انواع میکس قهوه و دانه قهوه در خدمت مشتریان عزیز است. برای خرید قهوه اسپرسو کافئین بالا از بهترین ترکیب قهوه و میکس قهوه عربیکا و روبوستا به صورت بی واسطه می توانید اقدام به خرید اینترنتی کنید یا به صورت حضوری اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *